Ochrona nazwy firmy i adresu internetowego
BiznesStrona internetowa jest obecnie jednym z podstawowych źródeł zdobywania klientów przez firmy handlowe oraz usługowe.
Często wybieramy nazwę domeny, w której zawarta jest nazwa firmy, produktu, marki. Możemy wybrać domenę krajową czy też domy globalne, w zależności od zasięgu, jaki chcemy uzyskać. Możemy także zgłosić nazwę firmy w Urzędzie Patentowym, dzięki czemu będziemy chronieni przed nieuczciwą konkurencją.
Jak chronić domenę firmy przed nieuczciwą konkurencją?
Nieuczciwa konkurencja może rejestrować domeny internetowe z nazwą naszej firmy, jednak z innymi końcówkami przykładowo com.pl, .info, .net. W tym przypadku dzięki ochronie patentowej będziemy mogli uzyskać prawa do tych domen, jeżeli będziemy nimi zainteresowani. Nieuczciwa konkurencja niekiedy wykupuje domeny o podobno brzmiącej nazwie do popularnych firm na rynku, aby odzyskać ruch poprzez przekierowanie. Możemy spotkać się także z sytuacją, kiedy nieuczciwa konkurencja wykupi domeny zawierające błąd w nazwie, dzięki czemu może liczyć na dodatkowe wejścia w przypadku jeżeli użytkownik wpisze nazwę nieprawidłowo.
Jeżeli w nazwie domeny wybierzemy słowo potocznie określające nasz towar czy też naszą usługę, wówczas ochrona patentowa nie będzie możliwa. Podobnie stanie się, jeżeli będziemy chcieli zarejestrować tego rodzaju nazwę firmy. Dlatego poszukuje się unikalnych nazw dla danej branży, podobnie możemy zarejestrować także różnego rodzaju znaki graficzne charakterystyczne dla danego produktu lub też logo firmy. Wcześniej należy sprawdzić czy podobne nazwy lub też takie same znaki graficzne nie są używane przez naszą konkurencję. Dzięki temu Urząd Patentowy będzie mógł zarejestrować oraz chronić prawnie nasze własności intelektualne.
Bardzo ciekawy artykuł, który mówi o ochronie domeny internetowej przed przejęciem, znajdziemy pod adresem https://teoriabiznesu.pl/firma/jak-chronic-domene-internetowa-przed-przejeciem/. Jest to szczególnie ważne w przypadku kiedy nasza firma stałaby się popularna w internecie, dzięki reklamie, pozycjonowaniu osiągnęłaby wysoką pozycję. Wówczas może stać się celem nieuczciwej konkurencji lub też firm, które chciałyby zarabiać na odsprzedaży domem z naszą nazwą, jednak z inną końcówką domeny.